O río Furelos ten un tramo seco

A frecuencia de novas sobre Melide na páxina web de La Voz de Galicia segue a deixar moito que desexar, e cada vez que sae algo é para pórse...

A frecuencia de novas sobre Melide na páxina web de La Voz de Galicia segue a deixar moito que desexar, e cada vez que sae algo é para pórse a tremer. Hoxe tocoulle á situación do río Furelos, que dá bastante peniña por culpa da chuvia que non chega:

El río Furelos está seco en un tramo de un kilómetro

Pescadores de Melide denuncian que la captación de agua en O Folicheiro vacía el cauce fluvial

Furelos secoEl río Furelos, en Melide, discurre prácticamente seco a lo largo de aproximadamente un kilómetro y la razón no reside en la sequía asociada a la falta de precipitaciones en los últimos meses. Lo tienen claro en el seno de la Asociación de Troiteiros Río Furelos, desde la que vuelven a denunciar que el cauce fluvial apenas lleva agua desde el lugar de O Folicheiro hasta el puente de Portochao. El presidente del colectivo de pescadores, Xavier Pazo, explica que el estado del río en ese tramo obedece «á captación de auga» que realiza la empresa local Lumymey para su explotación hidroeléctrica.
Pazo califica de «grave» la situación porque esa zona del cauce fluvial está vedada a la pesca y, por tanto, se encuentra «moi por debaixo do caudal ecolóxico que marca a normativa vixente para preservar a cadea trófica do río». Considera así que la empresa «búrlase da normativa medioambiental» puesto que iguales hechos ya fueron denunciados en otra ocasión por la Asociación de Troiteiros -en concreto, en agosto del año pasado- y teniendo en cuenta que el problema no es de «difícil solución». Xabier Pazo explica, al respecto, que «a auga da que se priva ao río nin sequera se usa na centraliña» puesto que la instalaciones para las que la hidroeléctrica capta agua en O Folicheiro no funcionan «dende hai tempo», con lo que el problema se subsanaría si la empresa «regulase as comportas que son da súa propiedade, de xeito que a auga que discorre inutilmente pola canle siga o curso normal do río».
El colectivo ya informó al Seprona, a Aguas de Galicia y a la Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas en aras a que «deteñan esta agresión sistemática ao hábitat natural», también localizada en otro tramo fluvial en la zona de O Rechinol, donde la hidroeléctrica tiene otra presa de captación de agua.

A ver se no mes de abril cúmprese o refrán e arránxase a situación.

Comentarios

Chíos e rechouchíos

ENTRADAS RELACIONADAS