Malestar entre Asetem e o Concello de Melide por mor da organización da Feira do Polbo

Parecía que as críticas sobre a 1º Feira Gastrónómica Pulpo no Camiño ían limitar as súas críticas ao feito de que na súa primeira edición amosasen un prato para...

Parecía que as críticas sobre a 1º Feira Gastrónómica Pulpo no Camiño ían limitar as súas críticas ao feito de que na súa primeira edición amosasen un prato para polbo xigante, pero sen polbo, e resulta que nas páxinas de La Voz de Galicia dan conta cunha polémica ao seu respecto:

Empresarios de Melide se enfrentan al gobierno local por la feria del pulpo

Acusan al PP de dejarlos a un lado en la organización de la cita gastronómica pese a que la iniciativa partió de Asetem

pulpo_melideEn el seno de la Asociación de Empresarios Terra de Melide (Asetem) no gusta el trato que reciben del gobierno local. En el transcurso de la última asamblea general ordinaria del colectivo, varios socios expresaron «o descontento que hai coa alcaldesa» por la actitud de «total desprezo» que perciben de las autoridades municipales, que, consideran, «teñen moi pouca consideración con unha asociación que representa a 150 empresas e que dá moitos postos de traballo na vila».
La feria gastronómica Pulpo no Camiño, que se celebró el viernes pasado en la localidad, parece haber sido el detonante. A través de un comunicado y al hilo de las quejas de los asociados, Asetem se hace eco de que causó especial malestar que el Concello melidense asumiese la organización de la cita gastronómica cuando la idea partió inicialmente del colectivo empresarial. Apuntan que ante la falta de acuerdo en las primeras reuniones que impulsó Asetem con el gobierno local y los pulpeiros locales, la iniciativa se aparcó a la espera de nuevos encuentros y que el Concello aprovechó ese tiempo para organizar por su cuenta la feria sin comunicárselo en ningún momento a la directiva de Asetem. Esa es «unha actitude desleal e unha falta de respecto á asociación», entienden los socios, que consideran que «o Concello debe colaborar e suplir a carencia de actividades, se é que hai, pero non suplantar unha iniciativa privada».
La alcaldesa de Melide, Ánxeles Vázquez (PP), dice no salir de su asombro por el descontento de los empresarios y lamenta «moitísimo ter que enterarme por un medio de comunicación en lugar de persoalmente pois sempre recibo a todo o mundo». Afirma no entender el malestar porque «apoiamos todo tipo de iniciativas que dinamizan a economía local, tamén as de Asetem, cos que colaboramos absolutamente en todo». Por esa razón, se pregunta la regidora melidense «se detrás desto hai algo máis que eu descoñezo e que me gustaría que me contasen».

A min comentáronme algo sobre o tema durante a propia celebración da Feira, e parecíame un tanto rechamante despois do que parecía unha boa sintonía entre Asetem e o Concello á hora de promocionar a Festa do Melindre (que tamén se reflectía no último número da revista Cerne). Esperemos que de cara a futuras edicións volvamos ver un achegamento entre Concello e empresariado local, pois a coordinación de esforzos tende a ser beneficiosa a longo prazo.

ACTUALIZACIÓN (25-5-2013): Parece que os pulpeiros da vila si quedaron contentos coa celebración, segundo podemos ver nas páxinas de La Voz:

Los pulpeiros de Melide se desmarcan de la polémica por la fiesta gastronómica

Los pulpeiros de Melide no tienen nada que ver con las críticas que recibió el gobierno local por haber organizado el Concello la feria gastronómica que se celebró la semana pasada para exaltar el pulpo á feira, que se pretende aprovechar como reclamo al ser el plato preferido por los turistas que recibe la localidad a través del Camino de Santiago. Han querido dejar claro que no son ellos los socios de Asetem que alzaron la voz para reprochar a la alcaldesa Ánxeles Vázquez y a su equipo el haber asumido la organización de la cita sin contar con la asociación de empresarios pese a que la idea partió del colectivo.

«Non hai malestar, nin descontento pola festa», afirma Manuel Pérez, de la pulpería Alongos II. Todo lo contrario: «Foi un bo día, houbo moita xente e traballamos moi ben, polo que quedamos moi satisfeitos, en particular, os pulpeiros», cuenta en consonancia con lo que asegura le han comentado hosteleros y sus compañeros de oficio «sen darlle nin quitarlle méritos a ninguén». En esa línea, Pérez también atestigua haber corroborado personalmente entre el sector que «o importante é que salga ben e que sexa produtivo para Melide».

Así, los pulpeiros melidenses abogan, «sen dúbida», por darle continuidad a la cita gastronómica «independientemente de quen asuma a organización», apuntan desde Alongos II. Ajenos, por tanto, a la polémica entre Concello y asociación de empresarios, es evidente que la única pretensión del sector es que la feria Pulpo no Camiño, como así se ha bautizado, no se quede en una experiencia aislada. Para posibles futuras ediciones, los pulpeiros ofrecen todo el apoyo que han prestado en el estreno de la cita gastronómica, «na que colaboramos todos na medida do posible», apunta Manuel Pérez. Sin ánimo alguno de meterse en la organización, respaldan que vuelva a celebrarse en festivo por ser días en los que «aquí non queda nin vén ninguén» y, el pasado 17, Día das Letras Galegas, se atendieron clientes llegados de fuera bajo el reclamo de la feria del pulpo, según cuenta.

Comentarios

Chíos e rechouchíos

ENTRADAS RELACIONADAS