A polémica da depuradora do Polígono de Melide

Hoxe avisáronme de que en El Progreso publicaban unha entrevista a Soqui Cea, alcaldesa de Melide, e cal foi a miña sorpresa ao ver que este contido aparecía destacado...

Portada de El ProgresoHoxe avisáronme de que en El Progreso publicaban unha entrevista a Soqui Cea, alcaldesa de Melide, e cal foi a miña sorpresa ao ver que este contido aparecía destacado na cabeceira de portada da publicación luguesa, o que levoume a pensar que había tomate pero vinme claramente decepcionado ao atopar unha páxina enteira din discurso moi plano, que parecía fuxir das polémicas e do que só destacaría a relación da alcaldesa coa tecnoloxía ao asegurar que «para min internet é unha arma de traballo e de servizos moi útil que emprego tódolos días. Pero non teño perfil no Facebook nin en calquera outra rede social. É máis, realmente non sei nin como funcionan». ¡Vaites! Igual debería ir pensando en pórse ao día na materia, pois cada vez falta menos para os vindeiros comicios electorais, e a Rede cada vez é máis crucial para a relación cos cidadáns.
Podedes ver a entrevista íntegra a continuación (picar sobre a imaxe para acceder a unha versión de maior tamaño):
Entrevista a Soqui Cea en El Progreso

Pero, ¿por qué estou decepcionado coa entrevista? Pois porque non entrou na polémica que protagoniza a actualidade política melidense, e que comezou o pasado sábado nas páxinas de El Correo Gallego:

Exigen la dimisión de Cea por falsificar un documento oficial

  • Ánxeles Vázquez asegura que la alcaldesa certificó a la Xunta el fin de la obra de la EDAR del polígono cuando no está iniciada aún hoy
  • La Consellería de Economía e Industria ratifica las irregularidades cometidas por la regidora

Terrenos donde se iba a construir la EDAR, aún sin empezarLa portavoz del PP de Melide, Ánxeles Vázquez, exige la dimisión de Socorro Cea por haber falsificado un documento oficial en relación con la depuradora del polígono de A Madalena. Dicha EDAR debería haberse construido a través de un convenio de colaboración entre la Consellería de Industria y el Ayuntamiento firmado en septiembre de 2008 y debería haberse completado a 31 de diciembre del pasado año. En caso contrario, el acuerdo económico, mediante el cual el Concello recibiría 366.000 € para la obra, se rompería, resultando imposible llevar a cabo la actuación.
Según indica Vázquez, fue el día 28 de este último mes cuando “la alcaldesa certificó el fin de obra de la EDAR y mandó el escrito a la Consellería de Economía e Industria. Justo después la Xunta envió a un técnico para comprobar que la actuación se había finalizado e informó de que ésta no estaba ni siquiera empezada. No había puesta ni siquiera la primera piedra”, explica la portavoz del PP melidense.
Toda esta información fue ayer ratificada por la Consellería de Economía e Industria. Además, el Departamento autonómico “está estudiando la posibilidad de resolver el convenio con el Concello por incumplimiento”.
Dada la contradicción entre el informe municipal y la realidad, la líder del PP melidense interpreta que en la reunión mantenida el pasado 19 de enero, para conocer el estado en que se encontraba del expediente, la “engañó”, ya que se tuvo que enterar de esta situación en un encuentro mantenido “el lunes con representantes del Gobierno Autonómico”.
Es por ello que Vázquez pide “responsabilidades políticas al respecto, ya que es muy grave que hubiese asegurado durante meses que la obra estaría lista en tiempo y forma, cuando todo era mentira. Ésta es la gota que colma el vaso de la incompetencia de Socorro Cea”, concluyó.
Añade Ánxeles Vázquez que “no hay justificación que valga ante una irregularidad de tal calado”, al tiempo que aseguró que no va a ser “cómplice de esta situación”. Lamenta, asimismo, que la alcaldesa certificase el fin de la obra “para no perder el dinero estipulado en el convenio para la instalación de la EDAR. Lo que tenía que hacer la regidora era realizar todas las gestiones en tiempo y forma para no perder el dinero, pero nunca incurrir en una ilegalidad, porque, como cargo público, una de sus máximas tiene que ser respetarla siempre”, indica.
Desde el PP se sienten “engañados y defraudados, ya que le tendieron la mano a Cea con el fin de arreglar un problema que estaba enquistado” para encontrarse “con tales irregularidades”.

A la Fiscalía

Dada esta situación, desde el PP de Melide, se está “barajando seriamente la posibilidad de poner este tema en conocimiento de la Fiscalía”. Y es que, además del propio informe del Departamento autonómico de Industria, también “el acta notarial levantada a pie de parcela certifica que la obra no está iniciada”.
Vázquez solicitó ayer en el Concello una “copia del expediente de la depuradora” para conocer el procedimiento seguido desde el gobierno local. De todos modos, la portavoz del PP local asegura que seguirá “luchando para que Melide” tenga esa EDAR.

Ao día seguinte, dende La Voz de Galicia déronlle menos importancia ao tema (cunha información máis breve e sen foto):

El PP pide la dimisión de la alcaldesa melidense por haber certificado una obra que no llegó a iniciarse
La portavoz del PP en el Ayuntamiento de Melide, Ánxeles Vázquez, pidió la dimisión de la alcaldesa, la nacionalista Socorro Cea, por haber certificado la construcción de la depuradora del polígono industrial, que no llegó a iniciarse tras haber vencido, el pasado diciembre, el plazo convenido en el protocolo firmado, en el 2008, entre el Concello y la entonces Consellería de Industria para acometer la actuación. Acompañada por su compañero de partido en las filas de la oposición municipal, Santos López, la edila ofreció ayer una comparecencia pública para denunciar los hechos, de los que tuvo conocimiento en la reunión a la que, días atrás, asistió junto con la propia regidora para solicitarle al actual director xeral de Industria una prórroga del citado convenio de colaboración.
Ánxeles Vázquez entiende que la actuación de la alcaldesa melidense constituye una «irregularidad» y por ello exige «unha resposta política, que de non haber suporá poñer os feitos en coñecemento da Fiscalía ou do xurado competente para que determine o que nós consideramos un delito», advirtió. La portavoz municipal del PP solicitó en el Concello una copia del expediente de la depuradora para esclarecer lo sucedido. «Queremos chegar ata o final porque sabemos que estas irregularidades xa se cometeron no 2008», afirmó al respecto.

Tamén puidemos ver a Ángeles Vázquez pedir en Dez TV a demisión da alcaldesa por este asunto:

Amais, o PP de Melide denuncia o seguinte:

O PP de Melide denuncia que Socorro Cea se nega a darlle copia do expediente da depuradora da Madanela

  • A voceira popular informa de que a alcaldesa só deixará ver o expediente o día 9 de abril, en horario de 9 a 14.00 horas
  • Para Vázquez, este feito é síntoma das irregularidades que Cea cometeu no proceso

A voceira do PP de Melide, Ánxeles Vázquez, informa de que a alcaldesa, Socorro Cea, negouse a facilitarlle a copia do expediente da depuradora do Polígono Industrial de Madanela, tal e como lle notificou a Policía Local esta mesma semana. Neste senso, a representante popular informa de que o pasado 12 de febreiro solicitou no Concello unha copia do expediente da depuradora, pero a alcaldesa, mediante decreto, négase a facilitarllo ata o 9 de abril e no horario de 9 a 14 horas.
Para Vázquez, esto pon de manifesto unha vez máis a falta de transparencia da rexedora o que denota que “no tema da depuradora ten moito que ocultar, xa que, de non ser así, facilitaríanos as copias ou permitiríanos ó acceso ás mesmas xa”. A voceira do PP asegura que Cea non vai polo bo camiño, xa que o que debería facer nestes momentos “era dar a cara e non, como está facendo, da-la calada por resposta”. Dende o PP cualifican esta actitude de “lamentable” e denuncian que Cea deixe pasar o tempo sen pronunciarse publicamente para explicarlle ós melidense o acontecido nin tomar ningunha medida ó respecto.

Ou sexa, que a cousa está que ferve. ¿Entendedes agora a miña decepción pola entrevista en El Progreso?
Espero que en breve clarexen este asunto, pois aínda que o denunciado sexa moi normal no día a día dos concellos, non é legal, e pode ter consecuencias políticas tanto para o Goberno municipal como para a oposición (que de pór o asunto en mans da Fiscalía poderían quedar coma acusóns).

Comentarios

Chíos e rechouchíos

ENTRADAS RELACIONADAS